We kunnen ontzettend veel punten opnoemen waarom het werken als Baas in de horeca het allerleukste is. Maar naast dat, ontwikkel je ook vaardigheden die je in het dagelijkse leven goed kan gebruiken! Je bent niet alleen Baas in de Horeca, maar ook Baas in het dagelijks leven!

 

1. Je leert omgaan met stress

Een echte Baas in de Horeca wordt niet bang van een volle zaak, daar geniet je van! Je bent goed ingespeeld op je collega’s en vindt het niet erg om een tandje bij te zetten. Jij bent een Baas in multitasking en weet daardoor veel tegelijk op te pakken met een lach op je gezicht. Jij leert hierdoor inspelen op drukke situaties en kan hierdoor goed omgaan met stressmomenten.

 

2. Jij toont initiatief  moeke11.jpg

In je werk stap je dagelijks op de nieuwe gasten af. Je ziet het als een gast graag een bestelling wilt plaatsen aan de counter of wanneer een gast op het terras zijn biertje op heeft. Ook vertel je met liefde de nieuwe Whopper® of geeft suggesties over de menukaart. Jij bent proactief en probeert de gasten altijd een stapje voor te zijn. Jij weet initiatief te tonen en denkt altijd een stapje verder dan de huidige situatie. Natuurlijk kan je dit gebruiken in veel meer situaties.   

 

3. Je weet hoe je om moet gaan met feedback

De biefstuk is niet goed doorgebakken, de friet is koud of de milkshake is omgevallen. Het kan allemaal een keer gebeuren. De gast is niet altijd tevreden en dit probeer jij voor ze op te lossen. Je leert van de opmerkingen van de gasten en probeert hier het beste uit te halen voor de volgende keer. Hierdoor weet jij om te gaan met (opbouwende) kritiek, ook in het dagelijks leven.  

 

4. Jouw communicatie is heel belangrijk

Communicatie is altijd belangrijk, dus een extra pluspunt dat jij dit veel gebruikt en daardoor verder ontwikkelt.  

Je schakelt veel met de gasten, je collega’s in de bediening en in de keuken. Heeft de gast speciale wensen voor het broodje Sub of heeft hij een voorkeur voor een bepaalde smaak? Je luistert goed naar de gast en weet dit ook weer op de juiste manier op te pakken en te communiceren. Door jouw duidelijke communicatie weet zowel de gast als jouw collega’s wat ze kunnen verwachten.

 

5.  Je denkt in oplossingen

Dit is een eigenschap die je naarmate je langer in de horeca werkt, steeds beter ontwikkelt. Er gebeuren vaak onverwachtste dingen waar jij snel op moet kunnen reageren. De gasten komen toch met een persoon meer, maar past niet aan de huidige tafel? Hoe ga je te werk?

Je leert out of the box te denken en hiermee met creatieve oplossingen te komen. Zodra jouw hersenen dit vaker moeten gebruiken, zorg je ervoor dat je dit ook buiten je horecawerk automatisch onder de knie hebt.

16 3GG.jpg

 

Naast deze eigenschappen kan je natuurlijk nog veel meer leren in de horeca. Zo zorgen wij dat je nog meer Baas kan zijn in je werk door het organiseren van verschillende offline en online trainingen. Ook Baas in de Horeca worden? Klik hier om de vacatures te bekijken.

 

 


Deel deze pagina:


Gerelateerde blogs