Bij Meyer Beheer wordt er hard gewerkt met veel passie, ambitie en TROTS. Teamgericht, Resultaatgericht, Oprecht, Toewijding en Service. Dat zijn de kernwaarden waar onze Bazen iedere dag weer mee bezig zijn om zo de optimale gastvrijheid te bieden voor de gasten. Maar ook op kantoor komt dit iedere dag weer naar voren. In deze blog lees je wat deze kernwaarden betekenen voor het management.  

 

Jeroen Verhoeven, CFO van Meyer Beheer vertelt wat Teamgerichtheid voor hem betekent.

 

In de horeca maar ook op kantoor doe je het met z’n allen. Voor mij staat de T van teamgericht ook niet voor niets vooraan. Het past bij het gevoel wat we willen uitstralen. Het familie gevoel waarbij we niemand willen uitsluiten. Iedereen heeft hierin zijn eigen waarde. Horeca kan weinig met individualisten. Je hebt elkaar hard nodig. “Elke dag weer opnieuw heb je daar een taak in te vervullen waarbij het mooi is om samen op het einde van de dag terug te kijken naar de top prestatie wat je samen gedurende de dag hebt geleverd”.  

Communicatie speelt hierin ook een belangrijke rol. Waarbij je elkaar moet respecteren en elkaar ook durft aan te spreken. Spreek het naar elkaar uit als je even niet lekker in je vel zit en vraag hoe het met de ander gaat. Dat kan al een hoop verklaren. Dit zie je op kantoor ook terug. We proberen een ontzorgende rol te bieden richting de operationele teams zodat zij zich volledig kunnen richten op de gasten. Aandacht voor de gast is het uiteindelijke doel. file5.jpeg
We zien ook dat medewerkers deze Trots voelen en uitstralen naar de gast.

 

Over Resultaatgerichtheid spreken we met Roxana Popa, de marketing manager van Meyer Beheer.

 

Resultaatgericht werken is een vitale eigenschap voor iedereen binnen Meyer  Beheer, zo ook voor de marketing afdeling. Met een klein team (3) beheren wij meerdere landelijke merken en dit doen we door als spin in het web te fungeren tussen verschillende stakeholders: locatie managers, operationele managers en concept eigenaren. Maar ook externe partners zoals reclame bureaus en leveranciers voor de merkdragers. Wij spannen ons actief in voor zeer concrete resultaten (zoals het op tijd in de zaken krijgen van de maandelijkse promotionele uitingen) maar ook voor langere termijn doelstellingen (zoals het optimaliseren van de online aanwezigheid van onze concepten).

Ook bij tegenslagen - en die komen vaak genoeg voor, vaak uit onverwachte hoek moeten we denken in oplossingen. Bijvoorbeeld; toen de boot met onze kerst give aways vast kwam te zitten en niet op tijd aan zou komen. Ons team houdt dan diverse uitgezette lijnen voor ogen en gaat snel op zoek naar directe oplossingen, om-denk kansen en nieuwe ideeën om alles alsnog op tijd voor elkaar te krijgen. 9 van de 10 keer lukt dat ons ook. En daar zijn we TROTS op.

 

Laurens Meijer, de CEO van Meyer Beheer kijkt vol TROTS naar zijn bedrijf.  Maar wat betekent voor hem de Oprechtheid?

 

Voor mij betekent het woord ‘oprecht’: belangstelling hebben, eerlijk zijn en passie hebben voor wat je doet. Dit geeft direct een andere beleving voor de gasten, het is voelbaar als iemand oprecht is.

Dit hoop ik terug te zien bij onze medewerkers. Als je als medewerker de gast oprecht wil verwennen, merkt de gast dit en krijg je ook een open houding terug. Dit maakt voor jezelf het werk een stuk leuker, eerlijker en makkelijker.

 

Bijvoorbeeld in Amerika merk je dat hier een groot verschil in zit. Veel medewerkers zijn erg goed getraind, maar hebben het bijna ingestudeerd. Dit voelt niet meer eerlijk en bijna als een toneelstuk.

Ik ben er van overtuigd dat als je jezelf kan zijn en vanuit je eigen intenties handelt, je veel meer kan bereiken. Dit is ook wat ik graag terug zie bij onze Bazen en waarom wij oprechtheid zo belangrijk vinden.

 

Lous van Prooijen, HR Manager van Meyer Beheer, vertelt ons wat Toewijding voor haar betekent binnen het bedrijf.

 

Voor mij betekent toewijding in mijn werk zorgdragen voor tevreden medewerkers, het verschil willen maken als bedrijf én als werkgever in de horeca. Zorgen dat alles goed verloopt en altijd zoeken naar wat beter kan. Prestatie en impact zijn voor mij belangrijke motivators. Het is mooi om te zien hoe in alle lagen van de organisatie de mensen – en met name als team – met plezier en toewijding (samen)werken om er met elkaar steeds weer aan onze gasten de beste service te verlenen.

 

Service is het begrip omtrent gastvrijheid. Maar wat houdt dit nou echt in? Jaap de Kort, Operationeel Manager vertelt wat dit voor hem inhoudt.

 

Service is voor mij alles er aan doen om de gast niets te kort te laten komen, te ontzorgen, en vervolgens zelfs de verwachting te overtreffen op een zo authentiek mogelijke manier. Kortom, de service die een medewerker verleent moet oprecht zijn, vanuit het hart om het mensen echt naar hun zin te maken en niet omdat het van je verwacht wordt.

De gast moet niet het gevoel krijgen dat je die service verleent omdat we er geld mee verdienen (zoals dat broodje), maar omdat we willen dat je het naar je zin hebt. En daar komt ook authenticiteit bij kijken. De adviezen, hulp, service die je biedt moet je als service verlenende medewerker ook op jouw manier aanbieden. Met je eigen taalgebruik, je eigen enthousiasme en vanuit je intrinsieke motivatie.  Uiteindelijk komen gasten daarvoor. Voor net dat beetje extra, wat niet op de rekening staat. We geven de gasten daarmee “more value for money”.

STG_6587.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Kom jij ook bij Meyer Beheer werken? Bekijk alle openstaande vacatures hier!
 
 

 

 


Deel deze pagina:


Gerelateerde blogs