Interview Coca-Cola European Partners

 

Coca-Cola is natuurlijk één van de merken die iedereen kent, het bekende drankje is bij veel horecaondernemingen verkrijgbaar en als echte horecabaas heb jij er dan ook veel mee te maken. Om personeel in de horeca nog meer te leren over Coca-Cola en andere dranken, is er een online leeromgeving waarin alle ins- en outs van de merken uit het portfolio van Coca-Cola voorbijkomen. Hier wil jij natuurlijk meer over weten!

 

1. Wie ben je en wat is je functie binnen Coca-Cola European Partners?

Ik ben Florine Mulder, nu 2 jaar werkzaam bij Coca-Cola European Partners Nederland. Als shopper marketeer houd ik me bezig met bijna alles wat leuk is om te doen als een uitje: denk hierbij aan het bezoeken van pretparken, bioscopen en festivals. Voor onze klanten in dit segment bedenk ik  marketing promoties, die ervoor zorgen dat gasten/bezoekers bewust van onze lekkere drankjes kunnen genieten. Daarnaast houd ik me bezig met diverse platformen die wij vanuit Coca-Cola European Partners aanbieden.

 

2. Wat is je favoriete drankje?

Coca-Cola zero sugar, daar kun je me natuurlijk ‘s nachts voor wakker maken 😉.

 

3. Snelle Skills is jullie online platform voor trainingen. Hoe zijn jullie hier mee begonnen?

We weten dat - met name binnen horeca - personeel een grote rol speelt in het aanbieden en verkopen van dranken. Daarnaast is er ook vanuit ondernemers een blijvende behoefte om personeel te vinden en te behouden. Om daarvoor een succesvol platform te ontwikkelen, zijn we in gesprek gegaan met horecaondernemers die al veel ervaring hadden op het trainen van personeel.

Wij zijn om de tekentafel gegaan om te kijken: wat werkt er goed? Wat zijn de leerpunten en adviezen van onze klanten? Waar zijn ondernemers het meest mee geholpen? Dit vormde eigenlijk de bouwstenen voor het ontstaan van ons trainingsplatform. De brainstormsessie die we met onze contactpersonen bij Meyer Beheer B.V. hadden heeft ons goed op weg geholpen.

 

4. Aan wie bieden jullie de trainingen aan en wat voor trainingen kan je er allemaal vinden? 

Onze voornaamste doelgroep is horecapersoneel tussen 18-24 jaar. We hebben gezien dat dit een grote groep is binnen de horeca die op zoek is naar manieren om meer uit hun werk te kunnen halen en tegelijkertijd hun horeca skills willen verbeteren. Dit betekent echter niet dat het platform niet ook heel leerzaam kan zijn voor een bredere groep horecapersoneel. Duidelijk is ook dat de kracht en het succes ligt bij korte trainingen. Een module van 45 minuten sluit bijvoorbeeld niet aan op deze doelgroep.

 

5. Wat willen jullie nog meer bereiken met jullie trainingen? Wat zijn de focuspunten voor het komende jaar?

We hopen nog meer horecapersoneel te bereiken en nog meer ondernemers te helpen met ons platform. Dit doen we door de content leuk en relevant te houden. Aankomend jaar zullen we daarnaast wederom toffe prijzen uitdelen en het horecapersoneel in het zonnetje zetten!

 

6. Hoe zijn de trainingen in combinatie met Meyer Beheer ontstaan?

Na de brainstorm die we eerder met elkaar hadden en de opstart van Snelle Skills de eerste maanden, hebben we elkaar opgezocht om de huidige opzet van het platform te bespreken. Tijdens het gesprek werd al snel duidelijk dat er enthousiasme was om de trainingen die specifiek gericht zijn op de merken van Coca-Cola, te integreren in het platform van Meyer beheer om op deze manier het trainingsaanbod aan te vullen. We hebben met elkaar de bestaande merktrainingen bekeken en waar nodig aangepast om perfect aan te sluiten bij de behoeftes voor het platform van Meyer beheer.

 

7. Welke trainingen worden er aangeboden voor de medewerkers bij Meyer Beheer? En waarom is gekozen voor deze trainingen?

We bieden de volgende trainingen aan:

-          Coca-Cola facts & figures

-          Fuze Tea

-          Royal Bliss

-          Finley: hét instagrammable alternatief voor alcohol!

-          Chaudfontaine

Er is gekozen voor trainingen specifiek gericht op merken omdat wij begrepen dat personeel graag leert over het ‘verhaal achter het merk’, en deze storytelling kan toepassen richting gasten. Zoals er over koffiebonen bij koffie of druivenrassen bij wijnen ook veel te vertellen is, is dat met de oorsprong van onze merken ook het geval!

Knipsel.JPG

8. Heb je nog een gouden tip voor alle horecabazen?

Je personeel is het visitekaartje van je zaak, het is heel belangrijk om in goed getraind personeel te investeren; happy employees betekent happy customers!

 

 

Sta je ook te popelen om deze trainingen te volgen? Wordt een echte horecabaas en Solliciteer direct! 


Deel deze pagina:


Gerelateerde blogs