Haal moeke in huis!
Dat we geen gasten mogen ontvangen is nu wel duidelijk, maar wat kunnen we wel!? Als bedrijf zijn we nu druk bezig om juist daar naar te kijken. Zowel voor onze gasten als voor onze medewerkers. Hoe we dat doen? Lees het hier met de ervaringen van bedrijfsleider Rene van Moeke Delft.
Welke kansen zie jij nu de zaak gesloten is?
We zijn begonnen met afhaal – en bezorging. Daarnaast verkopen we bier-, wijn- en koffiepakketten voor thuis. Binnenkort worden hier leuke borrelboxen aan toegevoegd én misschien zelfs complete pakketten voor een leuke sinterklaasavond, overheerlijk kerstdiner of kinderfeestje.
Onder het motto: Kan jij niet naar Moeke? Dan komt Moeke naar jou!
We willen heel graag in contact blijven met onze gasten en zij gelukkig ook met ons.
Hoe verloopt de afhaal – en bezorging?
De afhaal – en bezorging gaat goed! We krijgen er ook leuke reacties op.
Het is zelfs drukker dan tijdens de 1e sluiting. Gasten reageren erg positief en we krijgen nu van veel gasten direct de vraag of de bezorging ook weer van start zo gaan. Dat is tof!
Kan je een voorbeeld geven van de positieve reacties die jullie krijgen?
Wat we vooral veel terug zien is dat mensen een leuke Instagram post of story plaatsen van het eten dat ze hebben gekregen. Dit is natuurlijk ontzettend leuk om te zien en zorgt ook voor meer bekendheid.
Daarnaast krijgen we ook veel reacties van gasten die dan hun vaste bedienend personeel voor de deur hebben staan met de bestelling. Die geven dan ook aan het leuk te vinden om nog steeds door dezelfde mensen geholpen te worden.
Komen de vaste gasten van Moeke Delft ook terug voor de afhaal en bezorging?
Jazeker, we zien dat de vaste gasten trouw blijven en bij ons blijven bestellen. Veel gasten steken ons in deze tijden een hart onder de riem. Ook voor ons team is het fijn om de vaste gasten te zien wanneer ze wat af komen halen.
De vorige keer stonden jullie met de kwast in de hand, deze keer springen de medewerkers op de fiets! Hoe reageert het team hier op?
Alle medewerkers zijn ontzettend blij dat ze kunnen werken en zetten zich ook echt in als een team. De vorige keer hebben we inderdaad veel kunnen verbouwen in de zaak en nu zijn we actiever met de afhaal en bezorging.
Ik merk dat de medewerkers het geen probleem vinden om op de fiets te stappen, ondanks het slechte weer af en toe, ze zijn echt gemotiveerd en blij dat we nog zo actief zijn!
Gaan er nu dingen beter dan tijdens de 1e lockdown?
Tijdens de 1e lockdown moesten we eerst nog verzinnen hoe we het gingen aanpakken. Menu’s moesten nog besteld worden, en we hadden nog geen fietsen en fietsentassen. We waren als team ook zoekende hoe we het konden insteken. Hier hebben we nu veel meer onze draai in gevonden en daarnaast waren we direct klaar om te starten met afhaal – en bezorging.
Deel deze pagina: