Waar zijn de horecabazen op dit moment mee bezig? 

Lees mee met Sil, de bedrijfsleider van De Drie Gezusters in Groningen. 

 

Welke kansen zie jij nu de zaak gesloten is?

Gedurende de Lock-down zien wij mogelijkheden om de zaak mooier te maken. Ook bij de eerste lock-down hebben we de handen flink uit de mouwen gestoken om de zaak op te knappen. De originele panden van de Drie Gezusters stammen uit 1225 (er was dus nog wel wat te doen). Dingen waar we nooit aan toe waren gekomen wanneer we open waren kunnen we nu oppakken. 

verbouwing.jpg

Naast de zaak opknappen zijn we ook bezig met het ontwikkelen van ons personeel. Vanuit Meyer Beheer zijn er verschillende trainingen georganiseerd, maar ook zelf weten we leuke trainingen op te zetten.

Zo kan straks het hele personeel rosette schenken in zijn cappuccino, weten ze allemaal het verschil tussen diverse destilleer methodes en kunnen ze blind onze wijnen herkennen. Daarnaast hebben we uiteraard ook trainingen voor het keukenpersoneel; denk hierbij aan diverse kookworkshops zoals vegetarisch, vis, wild, food jammen en nog veel meer.

 

Zodra we weer open hebben we niet alleen een zaak die eruit ziet als nieuw, maar hebben we ook het best getrainde personeel!

 

 

 

Jullie zijn niet helemaal gesloten, maar nog geopend voor afhaal- en bezorging. Hoe gaat dit?

Wij zijn bij de eerste lock-down begonnen met bezorgen, hier zijn we nu uiteraard mee verder gegaan. Het is ons idee dat we geen bezorgers hebben maar fietsende obers, obers die de gastvrijheid tot aan de deur brengen. Onze gasten kunnen ons hier echt om waarderen. Het bezorgen is voor ons de kans om nog meer mensen kennis te laten maken met de Drie Gezusters.

Elvin kerst2.jpg

Voor de december periode hebben we enorm veel zin om onze eigen oliebollen te gaan bezorgen. Heel Groningen kan met gemak de lekkerste oliebollen bestellen, ze worden met de glimlach van de Drie Gezusters bij je thuis bezorgd!

 

Komen de vaste gasten van de Drie Gezusters ook terug voor de afhaal en bezorging?

Het afhalen gebeurt veelal door onze vaste gasten, maar met name de bezorging zorgt voor veel positieve reacties. Wij denken hiermee alleen maar meer nieuwe vaste gasten voor ons te winnen. Dit kom echt door de Drie Gezusters gastvrijheid.

 

Merk je een verschil tussen de zomer – en wintersluiting?

Bij de tweede lock-down zagen we het misschien een beetje aankomen, maar tijdens de eerste lock-down waren we toch volledig overvallen. Niemand had kunnen bedenken dat we gewoon echt dicht zouden gaan.

Zelf ben ik 20 jaar werkzaam bij de Drie Gezusters, waarin we altijd open zijn geweest. Sterker nog; van sommige deuren hadden we niet eens sleutels. Zo lang ik al werk bij De Drie Gezusters heeft de deur altijd open gestaan voor de gasten. Dat is pas gastvrijheid he!

Bij de tweede lock- down waren we beter voorbereid, toch blijft het ongemakkelijk om zo’n mooie zaak dicht te zien.


Gaan jullie iets doen om de kerst naar jullie gasten te brengen?

Na Sinterklaas gaan onze fietsende obers verkleed als kerstman de bezorgingen brengen. Dan hebben we niet alleen de Drie Gezusters glimlach maar ook de echte Drie Gezusters kerst glimlach. Bij elke bestelling geven we twee van onze huisgemaakte oliebollen, zo krijgt iedereen in de december maand een cadeautje van de Drie Gezusters.

 

Lukt het voor de bediening – en keukenbazen gemotiveerd te blijven?

Wij hebben het geluk dat we met Hotel de Doelen nog geopend zijn, daarnaast doen we het goed op thuisbezorgd.nl.

Met nog een beetje werk en de combinatie van trainingen die worden georganiseerd weten ze wel gemotiveerd te blijven. Daarnaast werken ze natuurlijk bij de mooiste zaak van Nederland!

We houden er met z’n alle op deze manier de spirit er wel in.

Wel kijkt iedereen reikhalzend uit naar het moment dat we onze deuren weer mogen openen en onze gasten weer mogen verwelkomen en verwennen.

 

 


Deel deze pagina:


Gerelateerde blogs