Bij Meyer Beheer vinden we het belangrijk dat we onze Bazen de mogelijkheid bieden voor training en ontwikkeling ee1.jpgn daarbij doorgroeimogelijkheden. We zijn erg trots om te kunnen zien dat  Bazen een mooi pad kunnen bewandelen binnen de organisatie. 

Eelco Kuijpers, COO bij Meyer Beheer is hier een mooi voorbeeld van. Wij zijn heel benieuwd hoe zijn belopen pad bij Meyer Beheer eruitziet en gaan hierover met hem in gesprek. We schenken koffie in en beginnen het gesprek. Lees je mee? 

 

 

In welke functie ben je begonnen binnen Meyer Beheer?

Ik ben bij Meyer Beheer begonnen toen ik 26 jaar oud was in de functie van Algemeen Horeca Manager. Dat is inmiddels al 9 jaar geleden. Daarvoor werkte ik 3 jaar bij de Bijenkorf. Ik was toe aan iets nieuws en zag de vacature van Meyer Beheer voorbijkomen. De vacature sprak mij aan en ik ben direct gaan solliciteren! Harstikke leuk!

 

Ik ben als eerste een paar zaken gaan aansturen. Samen met destijds mijn collega Bart. Hij pacht nu Grand Café Centraal in Eindhoven, wat dus weer een heel andere carrière pad is binnen Meyer Beheer. Na een tijdje ben ik doorgegroeid naar Operationeel Manager. In die functie kreeg ik de verantwoordelijkheid over alle eigen horecazaken en stuurde ik de Horeca Managers aan.

 

De paar zaken die je aanstuurde in het begin, waren dat Moeke zaken?

Nee, toen hadden we nog helemaal geen Moeke zaken. In die tijd hadden we bijna alleen maar pachtzaken. Ik ben als eerste begonnen in Vlaanderen, deze zaak is nu Moeke Delft. Vervolgens hadden we Tante Loes in Rhenen overgenomen. In deze zaak hebben we voor het eerst het Moeke concept opgezet.  

 

Hoe kwamen jullie op het idee om Tante Loes aan te passen? Hoorde dit direct bij jouw functie als Operationeel Manager?

In de tijd dat ik verantwoordelijk was voor Tante Loes kwam Jaap bij ons werken. Hij is momenteel doorgegroeid tot de Operationeel Manager van Meyer Beheer.

Ik weet nog goed dat we samen elke dag in een veel te kleine bar met een veel te groot terras stonden te werken, waardoor het niet bij te benen was. Om 11 uur ’s ochtends stonden we al met een vaatdoek op ons voorhoofd als krijgers alle drukte weg te werken.

Vervolgens werd het winter en werd het heel erg rustig. Toen zeiden we tegen elkaar, nu moeten we wel iets doen want dit houden we zo niet nog een seizoen vol. Er moest wat aan de zaak, de inrichting en de manier van werken veranderen. Met z’n allen hebben we toen Moeke Rhenen bedacht.

Net voor de zomer konden we met dit concept open en dit ging meteen harstikke goed.

Vanaf toen kwamen er steeds meer zaken bij. Dit was het begin van het nieuwe Moeke concept!

 

Nu hebben we het over je rol als Operationeel Manager, maar ondertussen ben je nog verder doorgegroeid toch?

Klopt, eerst was ik dus de Operationeel Manager, maar uiteindelijk heb ik nog een paar mooie stappen kunnen maken.

Beginnend met de stap naar Horeca Directeur van alle Full Service restaurants.

Onlangs heb ik nog een mooie stap gemaakt en mijn huidige functie is daardoor Operationeel Directeur van alle Full Service en Quick Service restaurants van Meyer Beheer. Dit betekent dat ik nu ook de verantwoordelijkheid heb over alle Burger King en Subway zaken die onder ons beheer vallen.

 

Burger King en Subway! Dat is natuurlijk heel anders dan de Grand Café's. Een hele andere service ook. Hoe ervaar jij dit in jouw functie?

Burger King is eigenlijk helemaal nieuw voor mij, ik ga er dus echt met een frisse blik in. Ik moet nog wel veel leren over Burger King, wat ook wel weer spannend is.

In mijn carrière heb ik veel stappen gemaakt binnen de Full Service, dit zijn wel grote stappen maar altijd nog enigszins bekend. Nu met Burger King is het voor mij echt een nieuwe wereld, wat de stap nog groter maakt.

Ik ben ervan overtuigd dat je het proces aanstuurt en samen met Azdin, Rawin & Durmus over genoeg kennis beschik om de merken voor Meyer Beheer te laten groeien. En zoals ik al eerder zei; mijn frisse blik heeft ook wel voordelen. Voor mij echt een leuke uitdaging!

 

Wat zie je tot nu toe als verschillen tussen de twee service units?

Eerlijk gezegd zie ik juist veel overeenkomsten. Je werkt uiteindelijk bij allebei met mensen en je verkoopt een product en service aan de gasten.

In de teams zie ik wel verschillen, maar uiteindelijk denk ik dat Moeke veel van Burger King kan leren en andersom. Mijn doel is om dit meer samen te kunnen brengen.

 

Hoe ziet jouw dag eruit nu je Operationeel Directeur bent?

Omdat ik pas onlangs de stap heb gemaakt naar ook de Quick Service, is het nu echt heel druk. Ik moet veel leren, luisteren en informatie opnemen. Het gaat nog niet op de ‘automatische piloot’, zoals bij de Full Service sommige dingen wel automatisch gaan. Hier heb ik al meer ervaring en kan ik dus sneller beslissingen nemen. Voor nu is het echt nog een leerfase bij Burger King.

Momenteel zijn we aan het oriënteren hoe we de uren en taken het beste kunnen gaan verdelen.

 

Door de nieuwe indeling en daarbij mijn nieuwe rol is het nog even aftasten wat ik allemaal zelf moet oppakken of wat ik misschien ook uit handen kan geven aan de horeca of operationeel managers.

Dat zal samen nog even een uitdaging zijn, maar daar gaan we zeker uitkomen!

 

Je bent ongeveer 9 jaar geleden begonnen bij Meyer Beheer, had je deze loopbaan verwacht en had je dit voor ogen?

Van tevoren had ik niet gedacht dat ik zo lang bij Meyer Beheer zou werken. Ik hou heel erg van mijn werk, dus zou nu niet anders willen. Ik ben erg carrière gericht. Diploma’s halen, werken en carrière maken; dat is wel wat ik belangrijk vind! En dat streven kan ik hier waar maken.

 

Daarbij is het mooie aan Meyer Beheer dat het ieder jaar weer veranderd. Toen ik hier kwam werken waren we volop bezig met de opbouw na de crisisperiode. Daarna ging het voor de wind na het openen van de eerste Moeke en konden we als bedrijf weer echt ondernemen. We hebben veel Moeke vestigingen geopend, De Drie Gezusters overgenomen en Burger King opgezet. Momenteel hebben we helaas te maken met COVID, maar ook dit zorgt weer voor nieuwe uitdagingen. 

 

Hierdoor voelt het niet alsof ik al 9 jaar in hetzelfde bedrijf zit. De dagelijkse gang van zaken verandert snel. We zijn een groot bedrijf, maar ergens ook weer heel flexibel. We kiezen iedere keer weer een nieuwe koers om er zo goed mogelijk in de markt te blijven staan.

 

Je geeft aan dat er veel de afgelopen jaren is veranderd, hoe ben jij zelf de afgelopen jaren veranderd, heb je karakter eigenschappen ontwikkelt of juist laten vallen?

Dit vind ik lastig om over mijzelf te zeggen. Ik ben volwassener geworden en mee veranderd met Meyer Beheer. Ik heb meer verantwoordelijkheid gekregen en kan beter omgaan met grote beslissingen.

  

Hoe zie je de toekomst voor je binnen Meyer Beheer?

Ik zie mezelf hier nog wel een behoorlijke periode werken. Wat betreft de toekomst van het bedrijf, is de ambitie om verder te groeien. In het aantal zaken, maar ook zeker in de kwaliteit. Ik denk dat Meyer Beheer nog meer een begrip gaat worden in onze branche. Dat wil ik in ieder geval wel bereiken.

 

Als operationeel verantwoordelijke is dit voor mij de hoogst haalbare functie. Samen met Jeroen CFO van Meyer Beheer willen wij het zo goed mogelijk doen. Wij willen dat Laurens zich steeds minder druk hoeft te maken om de zaak en dit los kan laten. Hier zit zeker nog uitdaging in.

Daarnaast kent de horeca veel veranderingen en uitdagingen. Ik ga me dus zeker niet snel vervelen.

 

Heb je nog tips voor alle Horecabazen die dit lezen?

Als je wil groeien in je functie, moet je daar ook voor gaan en dat aangeven. Dan kom je al een heel eind. Ik denk dat ons bedrijf heel sterk is in het laten doorgroeien van medewerkers. Daar streven we in ieder geval wel naar!

 

Dat zien we inderdaad, daar ben jij al een mooi voorbeeld van!

Ja precies, daar ben ik ook trots op! Ik denk ook dat de doorgroei van medewerkers voordelen heeft voor het bedrijf. De belangrijkste factor van Meyer Beheer zijn de medewerkers. Die hebben, naar mijn mening, een bepaald DNA. Dit DNA zorgt voor een bepaalde drive die wij als bedrijf zoeken. Heb je dit niet, dan maak je snel andere keuzes. Je ziet ook vaak dat als iemand hier 2/3 jaar werkt, je vaak nog langer blijft hangen.

 

We werken heel hard samen, maken grote of moeilijke beslissingen maar houden het ook lekker normaal. Zo spelen we vaak met collega’s een potje padel op maandagavond en houden we zeker van gezelligheid en af en toe een borrel. We wisselen het harde en serieuze werken dus ook af met plezier en dat is voor ons belangrijk.

 


Deel deze pagina:


Gerelateerde blogs