Azdin is operationeel manager bij Burger King. Wij zijn benieuwd naar hoe zijn rol eruit ziet. Waar krijgt hij mee te maken in deze rol, hoe stuurt hij zijn teams aan en hoe kijkt hij naar de toekomst? Genoeg vragen dus! We spreken met Azdin in het café van het service kantoor. 

 

Hoe ziet jouw rol als operationeel manager bij Burger King eruit? 

Als operationeel manager heb je altijd te maken met verschillende afdelingen binnen de organisatie. Denk hierbij aan financiële afdeling, marketing, facilitaire en personeelszaken. Deze afwisseling vind ik erg fijn en zorgt ervoor dat ik in deze functie een brede kijk heb op diverse zaken binnen de organisatie. Daarnaast ben ik dagelijks bezig met het algehele operationele reilen en zeilen van de vestigingen. Zoals een werkbezoek met een restaurant manager waarin we geen onderwerp onbesproken laten. Of het sparren met de collega’s van het managementteam waarin we bespreken welk pad we gaan bewandelen. Maar ook interne briefings samen met alle medewerkers om iedereen klaar te stomen zodat we samen de beste ervaring kunnen geven aan onze gasten. Mijn doel is om mijn kennis en ervaring te delen met alle teams zodat het werk voor iedereen leuk en uitdagend is.   

Foto Azdin.png

Wat was je eerste functie bij Burger King? 

Als 16-jarige ben ik ooit begonnen als crew medewerker bij Burger King Schiphol Plaza. Dit was destijds de drukste Burger King vestiging ter wereld. Mijn studie heb ik vroegtijdig beëindigd om voor een carrière bij Burger King te gaan. Zo heb ik na mijn studie 5 jaar gewerkt bij Burger King Schiphol Plaza. Op Schiphol heb ik mijn eerste stappen in een leidinggevende positie mogen maken. Ik kan mijn allereerste zelfstandige dienst nog goed herinneren. Het gaf mij als shiftleader kippenvel, daar stond ik dan… verantwoordelijk voor de Burger King die omzet gerelateerd, de grootste was ter wereld! Vanuit Schiphol ben ik naar Burger King Leidseplein gegaan om daar als eindverantwoordelijke te starten. Sindsdien heb ik in aardig wat verschillende Burger King vestigingen mogen staan en dat doe ik vandaag de dag nog met veel plezier.  

 

Wat is het mooiste wat jij samen met je teamTeam Azdin.jpg hebt bereikt binnen Burger King? 

Het mooiste wat er is in teamverband, is succes. Daar waar een ieder zich in dienst van het team actief opstelt en gezamenlijk ervoor gaat om het gemeenschappelijke doel te bereiken; onze gasten blij maken. Het mooiste is en blijft in mijn optiek het omturnen van een vestiging met veel uitdagingen waar we uiteindelijk toch een succes van maken. Daar waar andere opgeven, grijpen wij elke mogelijkheid aan om er iets van te maken. Zonder onderscheidt te maken ben ik wat dat betreft trots op het resultaat wat we als organisatie de afgelopen jaren hebben neergezet samen met alle teams: van financiële en operationele verbeteringen tot aan medewerkers tevredenheid.  

 

Waar ben je op dit moment mee bezig? 

Naast het aansturen van de vestigingen ben ik druk bezig met de huidige verbouwing van onze vestiging in Muiden. Het plannen van de werkzaamheden samen met de aannemer, alles op elkaar afstemmen, kritisch kijken naar wat een must is en wat niet. We hebben sinds kort ook Subway aan ons portfolio toegevoegd en dit brengt ook weer nieuwe en leuke uitdagingen met zich mee. Verder probeer ik systemen en structuur binnen de kaders van onze concepten aan te brengen zodat het werk voor de teams in de restaurants makkelijker en effectiever wordt. Wat betreft de inkoop, zorgen de prijsontwikkelingen ook voor een aantal uitdagingen. Samen met mijn collega’s proberen we op een creatieve manier naar oplossingen te zoeken om deze uitdagingen aan te gaan.  

 

Wat zou je in de toekomst nog aan willen pakken? 

Nog meer trainingen! We vinden het als organisatie belangrijk dat onze mensen goed ontvangen, begeleid en ontwikkeld worden. Gezien de huidige situatie op de arbeidsmarkt is dit stukje alleen nog maar belangrijker geworden. Zo zien we dat aandacht en oprechte waardering de loyaliteit naar de werkgever een enorme boost geeft. Men is trots om voor ons te werken en voelt zich gewaardeerd. Het herkennen van talent, het geven van kansen en ondersteunen in het algehele ontwikkeltraject; dat vind ik belangrijk. Samen met de verschillende afdelingen kijken waar we een nog betere werkgever kunnen zijn. It’s really all about the people! 

 

Heb je tips voor toekomstige burger bazen?   

Een oud leidinggevende refereerde altijd naar de volgende quote van Sir Alex Ferguson, ex-trainer van Manchester United: ‘My job was to make everyone understand, that the impossible was possible.’ Dit is mij altijd bijgebleven en altijd een van de motto’s geweest in mijn manier van aansturen en motiveren. Zorg dat je plezier hebt in je werk! Onbewust brengen we een groot deel van ons leven door met collega’s, soms wel eens meer dan met familieleden. Wees goed voor elkaar en wees je bewust van je rol binnen het team. Winnen doen we samen! 

20190625_Opening_BK_Capelle_030-45477.jpg

 

Wil jij ook deel uit maken van een Burger King team? Bekijk hier de vacatures. 

Deel deze pagina:


Gerelateerde blogs